Europejski Lider Odszkodowań
ODSZKODOWANIE ZA OPÓŹNIONY, ODWOŁANY LOT. Data: 13/03/2019

ODSZKODOWANIE ZA OPÓŹNIONY, ODWOŁANY LOT.



Organizacja zajmująca się koordynacją kontroli ruchu lotniczego NATS, określa statystycznie że, aż 25 000 tysięcy samolotów lata codziennie nad Europą. Przy takim natężeniu ruchu zdarza się ze plan podróży odbiega od pierwotnego harmonogramu, miesięcznie w Europie zdarza się aż 100 000 tysięcy opóźnionych oraz 5 500 tysięcy odwołanych lotów. Dokument który reguluje Twoje prawo pasażera Unii Europejskiej to  rozporządzenie (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady.

Bardzo często Linie lotnicze nie respektują unijnych przepisów, dlatego też warto wiedzieć jakie prawa oraz odszkodowanie Tobie przysługuje. Pierwszym krokiem jest skierowanie się do określonego biura linii lotniczych na lotnisku, aby otrzymać potwierdzenie odwołanego lub opóźnionego lotu, bardzo często można juz tam złożyć stosowny formularz reklamacyjny lub unijny wzór skargi odnoszący się do praw pasażera.

ODWOŁANY LOT:

W przypadku odwołanego lotu przysługuje Tobie:

  • Zwrot kosztów biletu lotniczego w ciągu 7 dni
  • Zmiana planu podróży - lot powinien zostać zaplanowany w dogodnym terminie w to samo miejsce oraz na podobnych warunkach.

Wysokość odszkodowania zależy przede wszystkich od długości lotu:

 

LOTY NA DYSTANSIE DO 1 500KM 250 EURO
LOTY NA DYSTANSIE POWYŻEJ 1 500KM DO 3 500KM 400 EURO
LOTY NA DALSZE DYSTANSE 600 EURO

 

 

 

W Europie linie lotnicze za roszczenia odszkodowań dla pasażerów statystycznie wypłacają średnio około 400/ 430 euro, jest to znacznie zaniżona stawka.

OPÓŻNIONY LOT:

W momencie opóźnionego lotu(w zależności od dystansu  podróży) przysługuje Tobie:

  • Bezpłatna opieka : posiłek oraz napoje, połączenie telefoniczne, zakwaterowanie w hotelu i transport miedzy lotniskiem a potencjalnym hotelem.
  • Prawo do zwrotu kosztów biletu, jeśli lot opóźniony został o więcej niż 5 h.

WYJĄTKI KIEDY LOT NIE PODLEGA ROSZCZENIOM O ODSZKODOWANIE:

Prawo do opieki nie przysługuje Tobie gdy opóźnienie trwa mniej niż :

  • 2 godziny na dystansie do 1 500KM
  • 3 godziny na dystansie dłuższym niż 1 500KM do 3 500KM
  • 4 godziny na dystansie powyżej 3 500 KM

W przypadku odwołanego lotu:

  • Pasażer został poinformowany przynajmniej dwa tygodnie przed planowaną data podróży
  • Linie lotnicze zaproponowały optymalne warunki, zbliżone do warunków pierwotnego planu podróży.
  • Czynniki zewnętrzne: złe warunki pogodowe, gwałtowne zmiany polityczne w krajach.

 

Europejskie Linie lotnicze, często odmawiają wypłaty odszkodowania za odwołany lub opóźniony lot, wykorzystując niewiedzę Twoją i innych pasażerów na temat praw pasażera.

Kwoty odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty są bardzo dużymi kosztami dlatego też warto zawsze dochodzić do swoich praw oraz walczyć o swoje należności. Europejski Lider Odszkodowań Sp. z o.o. uzyska dla Ciebie najwyższe odszkodowanie w tym zakresie, zajmie się również formalnościami a efekt wygranej sprawy rekompensuje niedogodność Twojej podróży.

              



« Wróć

Prosimy o kontakt


Zadzwoń do nas i opisz swój przypadek

Biuro
502 292 222
E-mail
Facebook
Wyślij do nas pytanie


Imię i nazwisko
Telefon kontaktowy
Adres e-mail
Kod z obrazka
Treść wiadomości
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych. Więcej informacji w Polityka prywatności
ELO to gwarancja uczciwości
ELO nie pobiera od ciebie żadnych opłat wstępnych a jedynie prowizję po pozytywnym zakończeniu sprawy.

Nie płacisz nam nic,
dopóki nie wygramy

Strzałka

Walczymy o sprawiedliwość dla Ciebie!