Europejski Lider Odszkodowań

Błędy medyczne

Błąd medyczny to działanie personelu medycznego niezgodne z aktualną wiedzą medyczną. Jeśli Twój pobyt w placówce pozostawił wiele do życzenia lub personel medyczny (lekarz, pielęgniarka, położna, rehabilitant) popełnił jakiś błąd, który znacząco wpłynął na Twój stan zdrowia i życia - możesz ubiegać się o zadośćuczynienie i/lub odszkodowanie za doznany uszczerbek na zdrowiu. Odszkodowanie przysługuje Ci w takim przypadku z obowiązkowej polisy OC szpitala, a nie bezpośrednio od osoby, która popełniła błąd. Europejski Lider Odszkodowań od lat pomaga poszkodowanym pacjentom w uzyskaniu rekompensat. Nasi klienci jednak często zastanawiają się, kiedy tak naprawdę mogą starać się o odszkodowanie za błędy medyczne. Zgłoś się do nas, a my zweryfikujemy Twoją sprawę i pomożemy otrzymać należyte pieniądze!

Odszkodowania za błędy medyczne - kiedy można się o nie starać?

Z zadośćuczynienia za błąd lekarski korzysta niewiele osób. Większość poszkodowanych wychodzi bowiem z założenia, że lekarz to osoba o wyższych kompetencjach, bez których nie podjęłaby pracy w szpitalu. Są jednak sytuacje, w których pobyt w szpitalu bądź sanatorium przynosi więcej szkód, niż pożytku. Wynika to często z niewystarczającej wiedzy lekarza, niskiego poziomu higieny w placówce, słabej organizacji personelu lub jego usposobienia. Jeżeli po powrocie do domu czujesz się jeszcze gorzej, warto pomyśleć o wystąpieniu o odszkodowanie medyczne. Komu i kiedy ono przysługuje?

W przypadku wystąpienia o odszkodowanie medyczne konieczne jest pojawienie się jednego z następujących błędów:

  • postawienie błędnej diagnozy, która doprowadziła do utraty zdrowia lub życia;
  • wdrożenie nieprawidłowego leczenia bądź terapii która doprowadziła do utraty zdrowia lub życia;
  • nieprzeprowadzenie czynności, które powinny być wykonane (np. badanie RTG);
  • niepodanie leków;
  • usunięcie niewłaściwego narządu;
  • błędne zorganizowanie placówki udzielającej świadczeń;
  • nieprawidłowo wykonanego świadczenia (zabiegu, badania, poboru tkanki, operacji, poboru płynów);
  • problemy podczas porodu;
  • odmówienie udzielenia świadczeń, kiedy było to konieczne;
  • naruszenie innych procedur.

Kiedy nie warto występować o zadośćuczynienie z powodu błędu lekarskiego?

Jesteś już pewien, że popełniono wobec Ciebie błąd lekarski? Odszkodowanie pomoże Ci w rehabilitacji i powrocie do zdrowia. Pamiętaj jednak o tym, że odszkodowanie przysługuje Ci jedynie w przypadku, gdy powstałe problemy zdrowotne wynikają z zaniedbań personelu i doprowadziło do poważnego uszczerbku na zdrowiu lub utracie życia!

Kiedy w takim razie nie powinieneś starać się o zadośćuczynienie z powodu błędu lekarskiego? Wyjaśnimy to na podstawie przykładu. Jeżeli w placówce miało miejsce zakażenie szpitalne i zaraziłeś się przez kontakt z brudną strzykawką, należy Ci się odszkodowanie od szpitala za błąd lekarski. Jeżeli jednak choroba wynika z tego, że wbrew zaleceniom lekarza zdjąłeś bandaż po zabiegu, nie możesz starać się o zadośćuczynienie.

Błędy medyczne - częstsze, niż mogłoby się wydawać

Błędy lekarskie zdarzają się często - tylko w 2017 roku zarejestrowano aż 5678 wniosków o odszkodowania. Ty też zawalcz o siebie! Jeżeli błąd lekarski doprowadził do pogorszenia się twojego stanu zdrowia, zadośćuczynienie pomoże Ci w dojściu do pełni zdrowia. Za otrzymane pieniądze możesz pozwolić sobie na skorzystanie z placówki prywatnej lub o wyższym standardzie.

Jeśli Ty lub ktoś z Twoich bliskich ucierpiał z powodu błędu medycznego, możemy wystąpić w Twoim imieniu do podmiotu odpowiedzialnego o odszkodowanie, zadośćuczynienie, a nawet rentę. Przede wszystkim jednak będziemy reprezentować Cię w żmudnym postępowaniu sądowym. Pozwól sobie pomóc.

Osoby dorosłe mają tylko 3 lata od dnia dowiedzenia się o szkodzie, aby wystąpić o zadośćuczynienie. W przypadku osób małoletnich jest to 20 lat od daty urodzenia. Czas płynie szybko - nie pozwól więc, by Twoje roszczenie się przedawniło i działaj już teraz!

Prosimy o kontakt


Zadzwoń do nas i opisz swój przypadek

Biuro
502 292 222
E-mail
Facebook
Wyślij do nas pytanie


Imię i nazwisko
Telefon kontaktowy
Adres e-mail
Kod z obrazka
Treść wiadomości
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych. Więcej informacji w Polityka prywatności
ELO to gwarancja uczciwości
ELO nie pobiera od ciebie żadnych opłat wstępnych a jedynie prowizję po pozytywnym zakończeniu sprawy.

Nie płacisz nam nic,
dopóki nie wygramy

Strzałka

Walczymy o sprawiedliwość dla Ciebie!