Co zrobić w sytuacji, kiedy otrzymałeś za niskie odszkodowanie z OC sprawcy wypadku za szkodę samochodu, osobową lub innego mienia…?
Niezależnie od rodzaju wypadku (w pracy, szkoda medyczna, komunikacyjny itd.) jeśli sprawca jest ubezpieczony zasady uzyskiwania wypłat i reklamacji z OC sprawcy wypadku są jednakowe.
Krok 1: Miałeś wypadek, Twój pojazd został uszkodzony, Ty jesteś poszkodowanym.
JEŚLI SZKODA DOTYCZY TYLKO USZKODZENIA SAMOCHODÓW:
Spisz notatkę ze sprawcą zdarzenia i zadbaj by w notatce umieścić nazwiska I telefony świadków, numer polisy sprawcy, gdzie jest ubezpieczony, numer rejestracyjny sprawcy, co zostało uszkodzone, opis sytuacji, dane osób poszkodowanych, dokładne miejsce zdarzenia, ZRÓB ZDJĘCIA OBU POJAZDÓW.
Nie musisz wzywać policji, jeśli sprawa jest jasna i sprawca przyznaje się do winy.
JEŚLI SZKODA DOTYCZY RÓWNIEŻ USZCZERBKU NA ZDROWIU:
Na miejsce zdarzenia wezwij policję, od razu uzyskaj numer polisy do zgłoszenia szkody.
Krok 2: jeśli laweta transportuje Twój pojazd, pamiętaj by fakturę za nią dołączyć do dokumentów szkody rzeczowej przy jej zgłaszaniu.
Krok 3: zgłoś szkodę do właściwej ubezpieczalni, telefonicznie lub za pośrednictwem strony internetowej.
Krok 4: poczekaj na przyjazd rzeczoznawczy, a następnie za dokumentami szkody, najczęściej są wysyłane mailowo na wskazany adres e-mail.
Do szkody częściowej by móc złożyć reklamację powinieneś otrzymać:
· Kosztorys
· Wycena wartości rynkowej
· Decyzję
· Zdjęcia rzeczoznawcy (na prośbę klienta)
Do szkody całkowitej:
· Decyzja
· Wycenę wartości rynkowej przed szkoda
· Wycenę wartości pojazdu po szkodzie
Krok 5: Jeśli nie jesteś zadowolony z wyceny szkody, NIE PODPISUJ UGODY z ubezpieczycielem, możesz przyjąć pieniądze, ale nie zgadzaj się na ugodę.
Prześlij nam dokumenty szkody na adres: biuro@eloodszkodowania.pl
W tytule maila napisz: numer rejestracyjny pojazdu – szkoda do weryfikacji
Dołącz dane do kontaktu, a w ciągu kilku dni otrzymasz odpowiedź czy da się poprawić Twoją szkodę, czyli czy otrzymasz dodatkowe pieniądze.
Współpracujemy z niezależnymi rzeczoznawcami.
Krok 6: Możesz także spróbować złożyć odwołanie sam.
Ubezpieczyciel ma 30 dni na ustosunkowanie się do odwołania, w szczególnych przypadkach nawet 60 dni, ale musi taki przypadek odpowiednio uzasadnić.
Jeśli ubezpieczyciel nie odpowie, jest to jednoznaczne z uznaniem reklamacji.
Statystycznie odwołuje się tylko 3% poszkodowanych, warto zatem dochodzić swoich praw. Szczególnie w szkodzie częściowej, kiedy samochód ma mniej niż 10 lat, wówczas odszkodowania są często zaniżane. Musisz jednak mieć podstawy, a Twoje roszczenie musi być uzasadnione.
Jeśli uważasz, że jakaś część nie została uwzględniona w kosztorysie, możesz zwrócić się do ubezpieczyciela i poprosić o ponowny przyjazd rzeczoznawczy.
Możesz także zrobić wycenę prywatnie, na własny koszt u rzeczoznawczy i poprosić ubezpieczyciela o zwrot za zrobienie takiej wyceny.
Krok 7: Jeśli Twoje samodzielne działania nie przyniosły skutku, możesz zgłosić szkodę do poprawy do nas: biuro@eloodszkodowania.pl tel. 502-292-222
Albo
Złożyć wniosek do RZECZNIKA FINANSOWEGO (jeśli twoje roszczenia będą zasadne zwróci się on do właściwego ubezpieczyciela, w ramach postępowania skarbowego, – masz prawo wglądu do takich akt)
Krok 8: Jeśli powyższe nie zadziała możesz skierować sprawę na drogę postępowania sądowego. Wówczas na podstawie zebranych dowodów wyceniasz swoje roszczenie. Procesy sądowe są długotrwałe i dość kosztowne. Jeśli wygrasz, możesz rościć o zwrot kosztów sądowych i pełnomocnika.
ROSZCZENIE SZKODY RZECZOWEJ PRZEDAWNIA SIĘ PO 3 LATACH.
Europejski Gwarant Odszkodowań Sp. z o. o. może reprezentować Cię w sądzie, bądź odkupić od Ciebie szkodę od razu, podczas gdy sami, już bez Twojego udziału wystąpimy do sądu.
Możliwości uzyskania adekwatnego odszkodowania jest wiele, wybierz właściwą drogę dla siebie.