Masz opłacone ubezpieczenie albo polisę OC? Mimo tego może spotkać Cię odmowa wypłaty odszkodowania. Sam wypadek czy inna szkoda to często traumatyczne przeżycie, a okazuje się, że po nim nie zawsze możesz liczyć na rekompensatę. Kiedy ubezpieczyciel może nie wypłacić odszkodowania? Jeśli jesteś w takiej sytuacji, sprawdź, co możesz zrobić i jak tego uniknąć w przyszłości.
Standardowo ubezpieczyciel na wypłatę odszkodowania ma 30 dni – w ciągu tego okresu powinien odpowiedzieć na Twój wniosek, wypłacając świadczenie lub wydać odmowę wypłaty odszkodowania.
Spotkanie z odmową wypłaty odszkodowania zawsze jest trudne – przecież po wypadku powinno należeć Ci się odpowiednie świadczenie! Pamiętaj, że decyzja ubezpieczyciela zawsze musi być uzasadniona. Zazwyczaj odmowy wypłaty odszkodowania dotyczą postanowień zawartych w ogólnych warunkach ubezpieczenia, z którymi warto byłoby zapoznać się przed podpisaniem umowy ubezpieczenia.
W jakich sytuacjach ubezpieczyciel może odmówić wypłaty świadczenia?
To tylko przykłady sytuacji, w których ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania OC. Jeśli towarzystwo uzna zaś, że poszkodowany miał udział w wyrządzeniu szkody, zostanie wydana decyzja o przyczynieniu, która obniży kwotę świadczenia.
Nie poddawaj się! Odmowa wypłaty odszkodowania nie zawsze oznacza, że go nie otrzymasz! W wielu przypadkach to jedynie sygnał, że dochodzenie Twojego roszczenia potrwa nieco dłużej.
Przede wszystkim skorzystaj z pomocy profesjonalnego pełnomocnika. Europejski Lider Odszkodowań to grupa mecenasów, którzy staną po Twojej stronie i zawalczą o Twoje prawa. Będziemy dochodzić roszczenia w Twoim imieniu, a Ty unikniesz zbędnego stresu. Pomożemy Ci też w podjęciu kolejnych kroków – o czym dokładnie mowa?
W niektórych przypadkach zdarzenia, jakie mają miejsce, są z góry wykluczone z odpowiedzialności ubezpieczyciela w OWU. Szczegóły odpowiedzialności ubezpieczyciela zależą od danego podmiotu. Firmy ubezpieczeniowe nie odpowiadają np. za szkody:
Skontaktuj się z nami, a dogłębnie przeanalizujemy Twoją sytuację. Postaramy się ustalić odpowiedzialność i ocenić, czy po zdarzeniu masz szansę na uzyskanie świadczenia.
W odmowie wypłaty odszkodowania ubezpieczyciel musi zawrzeć powody swojej decyzji oraz podstawy prawne. Warto skontaktować się z pracownikami ELO jak najszybciej – doświadczony mecenas sprawdzi przesłane Ci dokumenty, aby zweryfikować słuszność decyzji ubezpieczyciela.
Zyskaj silnego sojusznika w starciu z ubezpieczycielami i sądami w formie Europejskiego Lidera Odszkodowań. Przeanalizujemy dogłębnie Twoją sprawę i dołożymy wszelkich starań, aby wypłacono Ci pożądaną kwotę odszkodowania. Daj sobie pomóc – dotychczas wygraliśmy aż 100% spraw cywilnych!
Przykładowo w sytuacji, kiedy wartość szkody jest za niska, a samochód nie miał ważnego badania technicznego, poszkodowany był nietrzeźwy albo nie miał zapiętych pasów bezpieczeństwa. Ponadto zakład ubezpieczeń nie wypłaci odszkodowania, jeśli zdarzenie nie leży w polu jego odpowiedzialności.
Możesz odwołać się od decyzji ubezpieczyciela, złożyć reklamację, skierować sprawę do sądu powszechnego lub złożyć skargę do Rzecznika Finansowego. Warto także poprosić o pomoc sprawdzoną kancelarię odszkodowawczą.
Najlepiej jest zrób to jak najwcześniej. Wówczas jeden z naszych mecenasów wesprze Cię w walce o świadczenie, pomoże sporządzić odwołanie od decyzji i stanie się Twoim pełnomocnikiem w sądzie.